avgrundensdjup

Alla inlägg den 25 februari 2014

Av Tala Skriva - 25 februari 2014 14:59

Novellen är en form som ofta underskattas. Man tror ibland att man skriver en novell för att man inte kan skriva en roman. Så behöver det dock inte alls vara! Novellen kräver kanske ibland mer av författaren. Den kräver att vi har en bra historia som vi kan presentera på ett kort utrymme, något som är en konst i sig, särskilt för undertecknad, som tycker om att bre ut mig på ett alltför stort utrymme då det gäller berättelser. Alltför många personer vill ofta tränga sig in i berättelsen från min egen fantasi, och kan bli stötta över att inte får delta i handlingen. Men så hårt kan det vara. I en kort berättelse kanske inte alla som vill får vara med. Händelser och personer får inte bli för många. Men ett tips till alla skribenter: spar dem som idéer i datorn, blocket eller i medvetandet. De kan säkert få vara med någon annan gång!


//Jamilia

Av Tala Skriva - 25 februari 2014 14:18

I skrivande stund sitter jag o svär över hur dum ipaden är enligt min mening, en dator är bättre. Det bara är så!!!

Vi har börjat med novell skrivning på tala skriva idag och jag har en ide till en novell som jag ska börja skriva på nästa vecka då jag även har tillgång till en dator istället för ipad ;)

Fint väder ute idag och det lyser upp Lunnevad området väldigt mycket och det är härligt.

Så en liten hälsning från östergötland :)


Ta hand om er!


/ Lulia 

Ovido - Quiz & Flashcards