avgrundensdjup

Direktlänk till inlägg 30 april 2014

Sikta högt - Kapitel 6

Av Tala Skriva - 30 april 2014 14:00

Kapitel 6 – Avisad av Edvin


Jag hade försökt få tag på Edvin hela veckan, han hade inte svarat på mina sms eller på facebook. I skolan såg jag honom knappt, vi gick inte i samma klass men det var konstigt att jag inte såg honom alls. Jag ville få tag på honom och fråga varför han sket i mig, varför vände han mig ryggen nu för? Jag visste inte om jag hade gjort honom något eller inte. Jag skickade iväg ännu ett sms och frågade om han ville ses vid Kottlasjön nu ikväll. Jag fick snabbt ett svar om att han skulle komma dit. Så jag tog på mig skorna och började gå mot sjön. Jag såg honom direkt sitta vid en bänk, så jag gick fram och försökte krama om honom men han puttade bort mig.


-          Var har du varit hela veckan? frågade jag.

-          Skit i det, sa Edvin

-          Har jag gjort något? Jag menar, du har inte varit sån här emot mig förut!

-          Vi kan inte bli ett par, kan du fatta det någon gång? skrek Edvin!

-          Vad fan menar du? Har jag sagt att jag vill vara tillsammans med dig?

-          Du försöker ju hela tiden, men fatta nu Jacob! Jag är inte bög, jag är inte tillsammans med dig och jag kommer inte bli heller! Edvin fortsatte att skrika åt mig


-          Men, Edvin! Du är ju visst bög, vad fan snackar du om?

-          Du fattar väl själv att jag inte kan vara bög, det är skamligt, äckligt! Kan ju inte för i helvete förpesta ner Sverige med att vara bög, fattar du inget? Är du dum eller?

-          Men du kan ju inte ge upp nu, vem fan har sagt det här till dig? Jag tittade på honom med tårar i ögonen

-          Jacob, du och jag är ingenting längre

-          Du kan inte bara ge upp! Jag fattar att någon har sagt det här till dig, försöker lura dig att det är fel att vara homosexuell, men det är det inte! Vi måste bevisa för världen att det är okej, du har ju inte varit sån här förut! Du räddade ju mig första dagen i skolan!

-          Håll käften! Jag ger inte upp, jag är inte bög bara! Okej? Bra! Gå hem och tjut för dina föräldrar din nolla!

-          Ta tillbaka orden Edvin! TA TILLBAKA ORDEN! Du menar inte det du just sa, jag vet det! Jag vet vem du är och du är inte den du försöker vara just nu!

-          Jag tar inte tillbaka någonting, du lämnar mig ifred och så glömmer vi varandra okej?

-          Men! Varför ger du upp för? Du försöker vara någon du inte är! Jag litade ju på dig, du kysste ju mig!

-          Säg inte det ordet, jag varnar dig! Klipper till dig om du säger det ordet igen!

-          Gör det då, slå till mig om du vågar? Jag tittade på honom och mina tårar rann.

-          Fuck off Jacob!


Sen vände han och gick iväg. Mina tårar forsade ner för kinderna, mitt hjärta var krossat och jag förstod inte varför han gjorde så emot mig. Kändes som hela mitt liv rasade samman på två sekunder! Jag satte mig ner på marken och grät, hur kunde han göra så här emot mig? 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tala Skriva - 2 maj 2014 15:30

Kaptitel 13 – Studenten och oväntad bekräftelse   Idag är dagen då jag tar studenten, mitt hjärta bultar ovanligt snabbt. Jag står i mina egna tankar. Runt omkring mig står mina kompisar, redo att springa ut till musiken och slänga upp våra...

Av Tala Skriva - 2 maj 2014 13:30

Kapitel 12 – Guld eller Silver?   Ut på planen för att värma upp, har redan tränat mig svettig i en timme. Idag gäller det, sista matchen för säsongen, idag är det vinna guld eller silver som gäller. Men oavsett vilket pris vi får så kommer...

Av Tala Skriva - 1 maj 2014 14:00

Kapitel 11 - Funderingar   Hur kunde mitt liv bli såhär? Knappt en vecka innan studenten står jag nu helt förvirrad, match om en dag, den avgörande matchen. Kärleken helt åt helvete, hur kunde jag säga och göra så mot Edvin? Men och andra sidan v...

Av Tala Skriva - 1 maj 2014 13:15

Kapitel 10 – Ett förlåt, räcker det?   Knappt en vecka kvar till studenten, vår studentvecka har börjat nu. Men eftersom jag är hockeyspelare och ska spela om guldet om två dagar så dricker jag ingen sprit denna vecka. Jag har aldrig varit ...

Av Tala Skriva - 30 april 2014 18:00

Kapitel 9 – Martin styr upp   Martin är på väg hem till Edvin som bor på Lidingö, Martin är Jacobs kompis från Bromma laget. Martin har pratat i telefon med Jacob några gånger och har fått höra hur Edvin har bett sig mot honom, vilket har f...

Ovido - Quiz & Flashcards