avgrundensdjup

Direktlänk till inlägg 1 maj 2014

Sikta högt - Kapitel 11

Av Tala Skriva - 1 maj 2014 14:00

Kapitel 11 - Funderingar


Hur kunde mitt liv bli såhär? Knappt en vecka innan studenten står jag nu helt förvirrad, match om en dag, den avgörande matchen. Kärleken helt åt helvete, hur kunde jag säga och göra så mot Edvin? Men och andra sidan vet jag om varför jag gjorde så, jag är rädd och när rädslan slår på slutar min hjärna att tänka och alla tvångstankar kommer som en pil rakt i huvudet på mig. Jag har blivit sårad av honom förut och därför är jag rädd, men han grät framför mig och jag hörde hur han nästan kräktes av gråt när jag gick därifrån. Jag kommer aldrig kunna säga förlåt nu, eller ens försöka få honom att starta upp något nytt, för jag har krossat hans hjärta nu. Han var inte ensam om att krossa ett hjärta, jag gjorde samma sak. I flera kvällar har jag gråtit och tänkt och gråtit lite till, jag är så förvirrad så jag vet inte vart jag ska ta vägen snart. Jag har sms-at och ringt Martin flera gånger, han säger att han har pratat med Edvin och det jag gjorde inte var så bra, men att han samtidigt förstår mina känslor och tankar.

Han har även varit i kontakt med Edvin en gång och inför Martin har Edvin tydligen sagt att han tänker ge det en chans till och fråga mig rakt ut ännu en gång om vi kan bli ett par, efter att Martin sa det till mig igår kväll så har jag funderat hela dagen idag, när kommer det uttalandet att ske?


Var kommer det att ske? Eller är det något Edvin bara har sagt för att Martin ska sluta tjata på honom? När jag tänker på Edvin så ser jag framför mig en lång och ståtlig kille med kort hår med vax i ofta, välklädd som i att ha snygga märkesbyxor och någon snygg t-shirt, en aning häng har han ibland på sina byxor. Han har nästan alltid en keps på huvudet med och ett silver halsband runt halsen, för mig är det super mega fint. Jag blir otroligt attraherad av att bara titta på hans utstrålning, men samtidigt så rädd. För även om han ser bra ut och dessutom ser cool ut, tänk om den där elaka Edvin slår tillbaka igen och blir som han blev ett tag och lämnar mig? För att leka tuff lite till, jag är som sagt så förvirrad så jag inte vet vart jag ska ta vägen och nu måste jag lägga undan mina tankar och funderingar för att kunna sova någorlunda bra i natt för att kunna spela en bra match i morgon. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tala Skriva - 2 maj 2014 15:30

Kaptitel 13 – Studenten och oväntad bekräftelse   Idag är dagen då jag tar studenten, mitt hjärta bultar ovanligt snabbt. Jag står i mina egna tankar. Runt omkring mig står mina kompisar, redo att springa ut till musiken och slänga upp våra...

Av Tala Skriva - 2 maj 2014 13:30

Kapitel 12 – Guld eller Silver?   Ut på planen för att värma upp, har redan tränat mig svettig i en timme. Idag gäller det, sista matchen för säsongen, idag är det vinna guld eller silver som gäller. Men oavsett vilket pris vi får så kommer...

Av Tala Skriva - 1 maj 2014 13:15

Kapitel 10 – Ett förlåt, räcker det?   Knappt en vecka kvar till studenten, vår studentvecka har börjat nu. Men eftersom jag är hockeyspelare och ska spela om guldet om två dagar så dricker jag ingen sprit denna vecka. Jag har aldrig varit ...

Av Tala Skriva - 30 april 2014 18:00

Kapitel 9 – Martin styr upp   Martin är på väg hem till Edvin som bor på Lidingö, Martin är Jacobs kompis från Bromma laget. Martin har pratat i telefon med Jacob några gånger och har fått höra hur Edvin har bett sig mot honom, vilket har f...

Av Tala Skriva - 30 april 2014 17:15

Kapitel 8 – Vinna eller försvinna   Med ansiktet mot fönstret sitter jag i bussen och tittar ut, ser skogar, bilar och människor. Vi är på väg till Uppsala, för att spela vår match. Efter veckans kaos med Edvin är jag inte jätte sugen på at...

Ovido - Quiz & Flashcards