avgrundensdjup

Direktlänk till inlägg 2 maj 2014

Sikta högt - Kapitel 13

Av Tala Skriva - 2 maj 2014 15:30

Kaptitel 13 – Studenten och oväntad bekräftelse


Idag är dagen då jag tar studenten, mitt hjärta bultar ovanligt snabbt. Jag står i mina egna tankar. Runt omkring mig står mina kompisar, redo att springa ut till musiken och slänga upp våra studentmössar i luften för att sen springa till våra familjer. Jag känner hur jag börjar jubla med mina klasskompisar, det händer på riktigt. Det gör verkligen det, snart springer vi ut, snart springer vi ut till en ny del i vårt liv och livet på gymnasiet är äntligen över. Jag vet att Edvins klass springer ut före oss, jag såg honom förut och han tittade med glad min mot mig. Jag log tillbaka och fick tillbaka min tanke, när kommer han prata med mig? Plötsligt knuffar någon till mig och jag kommer tillbaka från mina tankar och min egen bubbla. Det är dags för oss att springa ut, vi springer ut till låten ” I love it”. Musiken börjar spelas och vi går mot dörrarna, på tre springer vi ut. Jag tar sats och så springer vi ut, fram till kullen och där står vi och hoppar, sjunger, jublar och kastar våra mössor högt upp i luften. Sen springer vi till våra familjer, det första jag ser när jag springer mot min familj är Edvin!


-          Jag tänker inte skämmas längre, jag tänker inte låsas att jag är någon som jag inte är, jag tänker öppet här och nu bekräfta min kärlek till dig, Jacob!

-          Edvin, vad gör du? Säger jag med tårar i ögonen

-          Jacob, jag älskar dig! Det gör jag verkligen, jag har inte varit den bästa killen alls, jag har gjort mycket oförlåtligt mot dig detta år! Men en sak är säker, första gången jag kysste dig kändes allt så bra och jag tänker då inte låta mig själv ta studenten utan att få kyssa dig en gång till, hur det blir efter det. Det vet jag inte, det kan bara du avgöra. Sen tar Edvin tag i mig och kysser mig framför min familj, min mormor och morfar, farmor och farfar och mina kusiner samt framför hans egen hela familj plus släkt.


-          Edvin, jag älskar dig! Jag är hemskt ledsen att jag avvisade dig för en vecka sen, har jag fortfarande chansen att bli din pojkvän så blir jag gärna det här och nu! Orden lämnar min mun med en hel del tårar, jag ser hur han lyser upp


-          Självklart, Jacob! Jag säger då det här framför hela din släkt och min släkt! Jag är öppet homosexuell, jag står för att jag är det och det här mina vänner, det är min egna hockeyspelare till pojkvän, samt att han vann guld igår och gjorde det sista målet! Sen kysser han mig igen och kramar om mig

-          Jag älskar dig, Edvin! Vi ska alltid hålla ihop, trots motgångar, bråk, vad som helst. Jag släpper dig inte igen, jag gör inte det! Med tårar rinnandes ner för mina kinder kramar jag om honom.

Edvin tittar på mig, sen tittar han på min släkt och sin egen släkt. Efter det kramar han om mig och ger mig ännu en puss på munnen. Min pappa och mamma kommer fram till oss och kramar om oss.

-          Grabbar, jag är så glad att ni vågar vara öppna med att ni är homosexuella och som jag förstår det, så har ni haft ett lite jobbigt år! Men glöm aldrig det här, ni älskar varandra och kärleken övervinner allt! Det hoppas jag att ni vet, säger min pappa och tittar på oss.

-          Vi vet det nu, vi kommer att hålla ihop nu


Sen jublar vi ännu mera över att vi har tagit studenten, att vi tillslut fick varandra var som grädden på moset. Det var något som fattades, i mitt liv fattades Edvin! Trots att han avvisade mig först och visade sig vara en helt annan kille ett tag så lyckades jag tänka klart och se förbi det. Nu vet jag vem han är och jag vet hur han fungerar, om det skulle bli jobbigt i framtiden eller senare i sommar så vet vi hur vi ska göra. Nu kommer vi kunna kämpa igenom det tillsammans. Bråka kommer vi nog göra flera gånger till, men vi kommer även kunna lösa våra problem. Mitt liv blev plötsligt så mycket bättre, jag tog studenten, jag fick bra betyg och jag fick min kille. Killen i mina drömmar, min dröm blev sann. Jag fick Edvin som jag ville och jag är så lycklig.


-          Edvin, jag älskar dig!

-          Jacob, det kommer alltid vara vi! Vi mot världen, vi ska bekämpa alla problem som kan komma emot oss och vi ska visa att homosexualitet är okej! För alla är vi lika mycket värda


Jag är en homosexuell kille som lever ihop med en kille, jag är lycklig och det är det som räknas. Vad omvärlden säger om vår kärlek, det skiter vi i just nu. För ikväll ska vi leva lyckliga och fira att vi vågade ta steget mot en bättre framtid!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tala Skriva - 2 maj 2014 13:30

Kapitel 12 – Guld eller Silver?   Ut på planen för att värma upp, har redan tränat mig svettig i en timme. Idag gäller det, sista matchen för säsongen, idag är det vinna guld eller silver som gäller. Men oavsett vilket pris vi får så kommer...

Av Tala Skriva - 1 maj 2014 14:00

Kapitel 11 - Funderingar   Hur kunde mitt liv bli såhär? Knappt en vecka innan studenten står jag nu helt förvirrad, match om en dag, den avgörande matchen. Kärleken helt åt helvete, hur kunde jag säga och göra så mot Edvin? Men och andra sidan v...

Av Tala Skriva - 1 maj 2014 13:15

Kapitel 10 – Ett förlåt, räcker det?   Knappt en vecka kvar till studenten, vår studentvecka har börjat nu. Men eftersom jag är hockeyspelare och ska spela om guldet om två dagar så dricker jag ingen sprit denna vecka. Jag har aldrig varit ...

Av Tala Skriva - 30 april 2014 18:00

Kapitel 9 – Martin styr upp   Martin är på väg hem till Edvin som bor på Lidingö, Martin är Jacobs kompis från Bromma laget. Martin har pratat i telefon med Jacob några gånger och har fått höra hur Edvin har bett sig mot honom, vilket har f...

Av Tala Skriva - 30 april 2014 17:15

Kapitel 8 – Vinna eller försvinna   Med ansiktet mot fönstret sitter jag i bussen och tittar ut, ser skogar, bilar och människor. Vi är på väg till Uppsala, för att spela vår match. Efter veckans kaos med Edvin är jag inte jätte sugen på at...

Ovido - Quiz & Flashcards