avgrundensdjup

Direktlänk till inlägg 30 april 2014

Sikta högt - Kapitel 7

Av Tala Skriva - 30 april 2014 15:00

Kapitel 7 – Förvirring och kyssande


Då var mitt liv slut då, varför ska jag leva längre? Personen jag älskar har gett mig tecken på att vi inte kommer bli ett par, att vi inte kommer bli något alls faktiskt. Att han bara är en idiot som inte står upp för den han är. Jag kom ut som homosexuell inför honom, jag litade på honom, han kysste mig. Jag trodde att han var den rätta, den rätta personen som vågar vara homosexuell och inte bryr sig om vad andra säger. Jag kan leva för hockeyn, jag älskar hockey men jag älskar fan i mig Edvin mer. Edvin var mitt allt, jag hade fantiserat om att vi skulle bli ett sånt där lyckligt par som på film. Men nu var allt slut, svart och jobbigt. Jag går inte i samma klass inte på samma linje som Edvin, men det är klart jag ser honom i skolan. Det gör ont att se honom, jag har sett på honom att han inte mår bra och jag börjar undra vem det är som har hotat honom till att ta sitt beslut. Det har snart gått en månad sen han gjorde sitt beslut, mitt liv har mest rasat samman.


Jag gråter på nätterna, på dagarna går jag i skolan. På eftermiddagarna spelar jag hockey, träning efter träning. Det går bra, vi vinner många matcher och träningarna går jätte bra. På isen är jag glad, bakom mitt galler finns en kämpe som kämpar sig fram på isen och trycker upp motståndarna mot sargen men utan utvisning. Jag är jätte glad när jag får spela ishockey, men ledsen när jag kommer hem på kvällarna. Hur ska mitt liv egentligen fungera utan Edvin? Kommer det att funka alls, kommer jag kunna komma över kärleken jag känner för honom?

Det är kväll och jag är på väg hem från träningen, idag gick det bra igen och jag är peppad inför matchen mot Uppsala på lördag. Vi kommer spela borta, men det känns super bra. Jag går en annorlunda väg hem idag, har tänkt gå förbi Kottlasjön för att se om Edvin sitter där, jag vet att han brukar vara där ibland och jag vill så gärna kunna prata lite med honom även att jag vet att jag kan bli slagen för det. När jag kommer fram ser jag honom sitta där, jag visslar till för att få hans uppmärksamhet. Han tittar upp och ser mig, det skjuts inga arga blixtar från hans ögon. Det enda jag ser är tårfyllda ögon, jag går fram till honom. Nu står jag riktigt nära honom, han ställer sig upp och tittar på mig.


-          Vad gör du här? Edvin tittar på mig

-          På väg hem från träningen, svarar jag

-          Men det här är inte din väg hem, det vet jag!

-          Varför sa du ”Fuck off till mig?” Jag vet att du gillar mig, kom igen Edvin!

-          Jag var förvirrad, jag har blivit hotad

-          Av vem? Har du blivit hotad för att försöka ha ett förhållande med mig?

-          Ja, jag kan inte säga vem som har hotat mig, för då kan jag få stryk för det. Jag får inte prata med dig egentligen, de kan se allt och göra vad som helst emot mig.


-          Om det nu är så illa, varför slår du inte bara till mig och går härifrån? Jag tittade på Edvin

-          Fattar du inte det själv? Jag älskar ju dig, även om jag har sagt att jag inte gör det. Jag vill bara kyssa dig en gång till så jag får glömma det jobbiga ett tag. Snälla, Jacob! Låt mig göra det!

-          Nej! Kan du inte stå upp för den du är och säga emot de som hotar dig, eller kontakta polisen om hoten så får du inte kyssa mig!


Edvin tittade på mig, sen tog han tag i mig och kysste mig. När hans läppar nuddade mina kände jag värme och kärlek, men jag hade sagt nej och det kändes inte alls bra. Jag drog bort mina läppar från hans och sa ” Nej, Edvin” sen tog jag min väska och gick iväg. Edvin ropade mitt namn efter mig, men jag vände mig inte om.

Jag kunde inte vända mig om, om jag vänder mig om kommer han att fortsätta att kyssa mig. Långt inom mig så vill jag bli kysst av min kärlek, men ordet ”Fuck off” som han sa till mig för ett tag sen skär fortfarande i mitt hjärta och att då kyssas är ingen bra ide. Det kommer bara få mig glad en stund men sen ge mig sjukt mycket ångest.


Det är inte värt det, han får kyssa mig först när han verkligen är säker på sina känslor och inte håller på och velar. Kan inte gå med på att han ena dagen kysser och smeker mig och andra dagen skriker onda ord mot mig. Han har tydligen blivit hotad, jag vill veta av vilka. Jag vill att han ska gå till polisen så de kan ta tag i det där. För det är så att jag vill ha ett förhållande med honom, men just nu kan vi inte ha det. Jag känner mig förvirrad, ledsen och ångestfull.


Jag skulle inte ha låtit honom kyssa mig överhuvudtaget, ångesten kommer krypande och jag vet inte hur jag ska hantera det. Hur kunde detta bli så komplicerat? När jag träffade honom så lät han så bra, han stod upp för den han var och brydde sig inte om trakasseringen men nu är han någon helt annan, han står inte upp för den han är utan låter skitsnack och hot komma förbi vår kärlek. Jag måste göra något och det är fort, måste få honom att ändra sig. Men hur ska jag kunna göra det?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tala Skriva - 2 maj 2014 15:30

Kaptitel 13 – Studenten och oväntad bekräftelse   Idag är dagen då jag tar studenten, mitt hjärta bultar ovanligt snabbt. Jag står i mina egna tankar. Runt omkring mig står mina kompisar, redo att springa ut till musiken och slänga upp våra...

Av Tala Skriva - 2 maj 2014 13:30

Kapitel 12 – Guld eller Silver?   Ut på planen för att värma upp, har redan tränat mig svettig i en timme. Idag gäller det, sista matchen för säsongen, idag är det vinna guld eller silver som gäller. Men oavsett vilket pris vi får så kommer...

Av Tala Skriva - 1 maj 2014 14:00

Kapitel 11 - Funderingar   Hur kunde mitt liv bli såhär? Knappt en vecka innan studenten står jag nu helt förvirrad, match om en dag, den avgörande matchen. Kärleken helt åt helvete, hur kunde jag säga och göra så mot Edvin? Men och andra sidan v...

Av Tala Skriva - 1 maj 2014 13:15

Kapitel 10 – Ett förlåt, räcker det?   Knappt en vecka kvar till studenten, vår studentvecka har börjat nu. Men eftersom jag är hockeyspelare och ska spela om guldet om två dagar så dricker jag ingen sprit denna vecka. Jag har aldrig varit ...

Av Tala Skriva - 30 april 2014 18:00

Kapitel 9 – Martin styr upp   Martin är på väg hem till Edvin som bor på Lidingö, Martin är Jacobs kompis från Bromma laget. Martin har pratat i telefon med Jacob några gånger och har fått höra hur Edvin har bett sig mot honom, vilket har f...

Ovido - Quiz & Flashcards