avgrundensdjup

Direktlänk till inlägg 29 april 2014

Sikta högt - Kapitel 3

Av Tala Skriva - 29 april 2014 14:00

Kapitel 3 – Nya laget

Idag är det hockey träning, första träningen efter sommaruppehållet. Förra veckan åkte jag och pappa och köpte nya hockeyskydd. Man brukar få byta då och då, de kan slitas samt att man växer ur dem. Har även fått nya träningsdräkter och matchdräkter. Nu står det ”Lidingö hockey klubb” på mina dräkter. Lidingö spelar med blåvita dräkter med ett rött vitt L på tröjan. Jag tycker det är riktigt fina dräkter. Jag har en ny hjälm också, en svart med galler. I min ålder får man välja om man vill ha galler eller visir. Jag valde galler igen, det är lättare för mig att spela med det. Men när jag blir äldre kommer jag kunna välja på att ha visir. Fick även köpa axelskydd, armbågsskydd, handskar och benskydd, samt lite andra skydd man har under tröjan. I laget spelar vi med Reebok hjälmar, det är väldigt bra hjälmar och jag får inte ont i huvudet av dem.


På vägen till träningen möter jag några av mina nya hockey kompisar. De visar mig vart vi ska gå in. Det tar tid att ta på sig alla skydd, men trots att det bara är träning måste alla skydd på. När skydden är på går vi ut på isen, först åker vi mest runt utan klubba för att träna på skridskor teknik, jag känner direkt att vi inte övade på det i min gamla klubb, där sög vår skridskor teknik. Men här får man öva mer och det är jätte bra. Efter ett tag får vi ta med vår klubba ut på isen och åka runt och passa varandra lite och skjuta straffar på vår målvakt.



-          Sådär, så ja! Bra grabbar! Nu tar vi fem minuter paus!

-          Han är bra vår tränare, eller hur Jacob? En av killarna i nya laget som heter Gustav kollar på mig.

-          Jo, jag tycker att han tränar oss bra, vi får verkligen träna på riktigt!

-          Hur gick det till i ditt gamla lag? Åkte du på många utvisningar?

-          Vi sög, det gjorde vi verkligen. Vi hade inga bra träningar, vår skridskoteknik funka inte och vi drog på oss väldigt många onödiga utvisningar. Jag åkte ofta ut för slashing på klubban, det har stört mig något enormt. Men nu är jag redo att göra bättre ifrån mig, svarar jag och tittar på Gustav.


-          Jag kan lova dig, att efter några träningar så åker du inte ut för slashing längre! Du kommer klara det här galant Jacob.


Sen åker han iväg och jag gör mig beredd för att åka ut på isen igen. Vi fortsätter att träna, ett riktigt hårt men härligt pass. Svetten forsar från pannan på mig när jag tar av mig hjälmen efter att träningen är slut. Helt slut i kroppen är jag, vi står och varvar ner samt stretchar lite på isen en stund. Sen får vi veta de kommande matcherna. Vår första match är på lördag och då ska vi spela mot Bromma. Så fort de orden har lämnat tränarens mun får jag en klump i magen. Det är mitt gamla lag, det laget som kallade mig bögjävel när jag slutade. Jag vill inte att det ska bli slagsmål på planen för att de hatar mig. När jag går mot omklädningsrummet känner jag en gråtklump i halsen, men jag sväljer och går raka vägen in i duschen.

På vägen hem sms-ar jag Edvin.


”Till Edvin <3 ” – Vi har match på lördag, vi ska spela mot mitt gamla lag. Klumpen i magen bara växer och växer, vet inte om jag kommer att palla det..

”Från Edvin <3 ” – Klart du klarar det Jacob! Jag tror på dig! Vill du snacka lite? <3

”Till Edvin <3 ” – Har du lust att möta mig i parken om 5 minuter? <3

”Från Edvin <3 ” – Är där om 5, puss <3


Jag styr mot parken vid Kottlasjön, på en bänk inne i skogen precis vid vattnet ser jag honom sitta och vänta på mig. Där sitter den fina killen som jag är förälskad i, med en utstrålning som det glänser om och snygga jeans och en cool jacka. Jag går fram till bänken, Edvin ställer sig upp och kramar om mig. Jag ställer ner min väska och lägger klubban bredvid. Edvin börjar prata med mig och förklarar att jag inte ska vara orolig.


-          Du kommer klara det galant, du är ju en bra hockeyspelare! Sen att ditt lag är ett gäng idioter kan vi inte göra något åt!

-          Jag hoppas på att klara det i alla fall, mitt självförtroende suger just nu. Svarar jag.

-          Jag kan komma och kolla på matchen om du vill, gör det gärna!

-          Åh! Tack, du är bäst!

Sen kramar jag om honom och efter det går vi skilda håll. I morgon är det skola igen, super trött slänger jag mig i sängen på en gång när jag kommer hem och somnar direkt. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tala Skriva - 2 maj 2014 15:30

Kaptitel 13 – Studenten och oväntad bekräftelse   Idag är dagen då jag tar studenten, mitt hjärta bultar ovanligt snabbt. Jag står i mina egna tankar. Runt omkring mig står mina kompisar, redo att springa ut till musiken och slänga upp våra...

Av Tala Skriva - 2 maj 2014 13:30

Kapitel 12 – Guld eller Silver?   Ut på planen för att värma upp, har redan tränat mig svettig i en timme. Idag gäller det, sista matchen för säsongen, idag är det vinna guld eller silver som gäller. Men oavsett vilket pris vi får så kommer...

Av Tala Skriva - 1 maj 2014 14:00

Kapitel 11 - Funderingar   Hur kunde mitt liv bli såhär? Knappt en vecka innan studenten står jag nu helt förvirrad, match om en dag, den avgörande matchen. Kärleken helt åt helvete, hur kunde jag säga och göra så mot Edvin? Men och andra sidan v...

Av Tala Skriva - 1 maj 2014 13:15

Kapitel 10 – Ett förlåt, räcker det?   Knappt en vecka kvar till studenten, vår studentvecka har börjat nu. Men eftersom jag är hockeyspelare och ska spela om guldet om två dagar så dricker jag ingen sprit denna vecka. Jag har aldrig varit ...

Av Tala Skriva - 30 april 2014 18:00

Kapitel 9 – Martin styr upp   Martin är på väg hem till Edvin som bor på Lidingö, Martin är Jacobs kompis från Bromma laget. Martin har pratat i telefon med Jacob några gånger och har fått höra hur Edvin har bett sig mot honom, vilket har f...

Ovido - Quiz & Flashcards