avgrundensdjup

Direktlänk till inlägg 1 maj 2014

Sikta högt - Kapitel 10

Av Tala Skriva - 1 maj 2014 13:15

Kapitel 10 – Ett förlåt, räcker det?


Knappt en vecka kvar till studenten, vår studentvecka har börjat nu. Men eftersom jag är hockeyspelare och ska spela om guldet om två dagar så dricker jag ingen sprit denna vecka. Jag har aldrig varit så mycket för alkohol ändå så jag besparar mig med att inte dricka och bara titta på när de andra gör det. Detta år har gått fort, jag har blivit kär, fått mitt hjärta krossat, blivit smått misshandlad, spelat en jäkla massa hockey som dessutom har varit väldigt roligt. Är så glad att jag bytte lag, jag har börjat spela bättre nu. Var längesen jag åkte ut för någon utvisning, speciellt inte för slashing. Visst slåss jag lite på planen, men det är bara vanliga tacklingar som alla andra gör liksom, jag har riktigt roligt på planen. I höst ska jag fokusera på hockeyn ännu mera, jag vill bli hockeyspelare på heltid tills jag är för gammal för att spela mer, det är min dröm.


Idag när jag var i skolan fick jag ett sms från Edvin, han skrev att han ville träffa mig efter skolan. Jag svarade bara okej, jag vet inte vad han vill prata om. Är inte så säker på att jag ens kan lita på honom, det har gått nästan tre månader sen han skrek åt mig och avvisade mig. Varför ska jag lita på honom någonsin igen för? Men jag har i alla fall valt att träffa honom för att se vad han har att säga. Enligt mitt sms ska jag träffa honom vid Kottlasjön, vårt vanliga ställe. Regnet öser ner och blöter ner min mobil, jag stoppar undan den i byxfickan. Jag står under mitt paraply och väntar på Edvin, inte en människa syns till, inte så konstigt då det regnar hela tiden. Efter ett tag ser jag Edvin komma gåendes, även han har ett paraply, jag hinner se att han är rödgråten.


-          Hej, bra att du kunde komma! Säger Edvin och tittar på mig

-          Vad hade jag för val? Svarar jag

-          Okej, lyssna på mig nu Jacob och lyssna noga.


Edvin tittar på mig och hans ögon fylls med tårar, när han ska börja prata skär sig rösten på honom och han torkar bort tårar. Jag tittar på honom.


-          Jag är grymt ledsen för hur jag har varit emot dig, jag önskar så att jag aldrig sa orden som lämnade min mun för tre månader sen, jag vill att du ska förstå att jag älskar dig och vill vara med dig

-          Men du sa ju att du inte var bög, hur ska jag kunna tro på orden du säger då? Jag tittar på honom

-          Jag har polisanmält hoten, polisen har tagit fast de som hota mig och de finns inte i skolan längre, dessutom har jag lärt mig att stå upp för den jag är och jag vill verkligen visa för dig att jag kan stå för att jag är homosexuell

-          Du kunde inte stå för att du var bög för tre månader sen, hur kan du nu säga att du är det? Antingen så är man det eller så är man det inte! Så du ljög för mig för tre månader sen eller så är du bara en idiot som försöker få mig att tro att du plötsligt har glömt allt du sa till mig.


-          Jacob, snälla! Tro på mina ord! Jag erkänner att jag inte alltid har varit den smartaste och det jag gjorde mot dig var väldigt elakt. Men jag vill att du ska lita på det jag säger nu, snälla älskade Jacob

-          Jag kan inte lita på det du säger, trots att du gråter nu och visar känslor, Edvin! Vilket är bra, så nej jag kan inte riktigt lita på det du säger! För tänk om folk ser oss ute hand i hand och slänger någon kommentar och du blir den Edvin du var mot mig för tre månader sen igen? Jag kan inte ta den risken!

-          Älskar inte du mig? Tårarna rinner ner från kinderna på Edvin, han tittar på mig med tårfylla ögon

-          Jo det gör jag, men inte tillräckligt för att våga starta ett förhållande med dig


Sen vänder jag mig om och går iväg, jag hör hur han ropar mitt namn och hostar så han nästan kräks av gråt. Men jag kan inte vända mig om igen, jag bara kan inte det. Mina tårar har börjat rinna och jag bryr mig inte om att torka bort dem, jag är bara så frustrerad och förvirrad. Hur ska jag kunna lita på orden han säger? Hur kan jag veta att det verkligen betyder det han säger, eftersom han visade mig en helt annan sida för ett tag sen. Jag är rädd att bli sviken igen, jag vill inte bli det och därför vågar jag inte lita på det han säger. Mitt liv blev plötsligt så jobbigt igen. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tala Skriva - 2 maj 2014 15:30

Kaptitel 13 – Studenten och oväntad bekräftelse   Idag är dagen då jag tar studenten, mitt hjärta bultar ovanligt snabbt. Jag står i mina egna tankar. Runt omkring mig står mina kompisar, redo att springa ut till musiken och slänga upp våra...

Av Tala Skriva - 2 maj 2014 13:30

Kapitel 12 – Guld eller Silver?   Ut på planen för att värma upp, har redan tränat mig svettig i en timme. Idag gäller det, sista matchen för säsongen, idag är det vinna guld eller silver som gäller. Men oavsett vilket pris vi får så kommer...

Av Tala Skriva - 1 maj 2014 14:00

Kapitel 11 - Funderingar   Hur kunde mitt liv bli såhär? Knappt en vecka innan studenten står jag nu helt förvirrad, match om en dag, den avgörande matchen. Kärleken helt åt helvete, hur kunde jag säga och göra så mot Edvin? Men och andra sidan v...

Av Tala Skriva - 30 april 2014 18:00

Kapitel 9 – Martin styr upp   Martin är på väg hem till Edvin som bor på Lidingö, Martin är Jacobs kompis från Bromma laget. Martin har pratat i telefon med Jacob några gånger och har fått höra hur Edvin har bett sig mot honom, vilket har f...

Av Tala Skriva - 30 april 2014 17:15

Kapitel 8 – Vinna eller försvinna   Med ansiktet mot fönstret sitter jag i bussen och tittar ut, ser skogar, bilar och människor. Vi är på väg till Uppsala, för att spela vår match. Efter veckans kaos med Edvin är jag inte jätte sugen på at...

Ovido - Quiz & Flashcards