avgrundensdjup

Direktlänk till inlägg 14 januari 2014

Normal

Av Tala Skriva - 14 januari 2014 14:45

Normal

 

 

Några av alla ser sig som perfekta eller värdelösa, men faktum är att alla är lika vanliga trots att alla

känner sig värelösa eller perfekta!

 

Det finns ett annat ord som heter Normal! Det låter kanske kravfyllande, men det är ett fritt ord och man kan 

använda det HUR som helst eller VART som helst. Vi funderar aldrig på ordet normal eller normalt, det tycke jag är dåligt, för det är ju DÄR so vi kan utvecklas nåt enormt inom allting som vi kommer på. Så NU ska ni få TÄNKA här!

 

Så vad BETYDER Normal då?

VAD är Normalt?

VEM är Normal?

HUR är vi Normala?

 

JO. Att Normal är ju att man känner sig likadan som nån/några andra. Vi är vanliga bland alla de andra vanliga och 

tänker som alla de andra och är lika klok so alla de andra med, man är SUND helt enkelt!

Motsattsen till normal är ju Onormal, och då är vi inne på en process som gör att man känner sig alltid annorlunda.

Så när vi gör det så blir det ju automatiskt att vi tänker att vi är dåliga.

 

Ni vet, när vi gör FEL, så är det just DÄR vi ska tänka på ordet Normal! För jag menar, hur mycket gör vi alla fel egentligen? Jag ska nämna några stycken:

 

 

  1. Lärare som inte vet nånting men tror sig veta och därmed gör just FEL.
  2. Föräldrar som ibland gör FEL slutsatser när tonåringar går ut med sina vänner, genom att kräv att dom ska komma hem igen genast!
  3. Politiker som gör FEL som innebär att dom tänker på pengar istället för människors hjärtan som går i skolan med ett funktionshinder


Som ni ser, det känner vi ju igen oss i, och även vi med funktionshinder kan göra fel.

Och det dumma är ju då att vi (liksom andra med) inte menar det vi gör fel utav, men ibland så får vi höra det och, och det är ju då JAG i alla fall tänker att "Nemen jag gör ju fel, precis som du, ibland mer fel ibland, men det är väl normalt?;)"



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tala Skriva - 2 maj 2014 15:30

Kaptitel 13 – Studenten och oväntad bekräftelse   Idag är dagen då jag tar studenten, mitt hjärta bultar ovanligt snabbt. Jag står i mina egna tankar. Runt omkring mig står mina kompisar, redo att springa ut till musiken och slänga upp våra...

Av Tala Skriva - 2 maj 2014 13:30

Kapitel 12 – Guld eller Silver?   Ut på planen för att värma upp, har redan tränat mig svettig i en timme. Idag gäller det, sista matchen för säsongen, idag är det vinna guld eller silver som gäller. Men oavsett vilket pris vi får så kommer...

Av Tala Skriva - 1 maj 2014 14:00

Kapitel 11 - Funderingar   Hur kunde mitt liv bli såhär? Knappt en vecka innan studenten står jag nu helt förvirrad, match om en dag, den avgörande matchen. Kärleken helt åt helvete, hur kunde jag säga och göra så mot Edvin? Men och andra sidan v...

Av Tala Skriva - 1 maj 2014 13:15

Kapitel 10 – Ett förlåt, räcker det?   Knappt en vecka kvar till studenten, vår studentvecka har börjat nu. Men eftersom jag är hockeyspelare och ska spela om guldet om två dagar så dricker jag ingen sprit denna vecka. Jag har aldrig varit ...

Av Tala Skriva - 30 april 2014 18:00

Kapitel 9 – Martin styr upp   Martin är på väg hem till Edvin som bor på Lidingö, Martin är Jacobs kompis från Bromma laget. Martin har pratat i telefon med Jacob några gånger och har fått höra hur Edvin har bett sig mot honom, vilket har f...

Ovido - Quiz & Flashcards