avgrundensdjup

Alla inlägg den 21 januari 2014

Av Tala Skriva - 21 januari 2014 15:19

Panelhöna



Ensam lyfter jag ljudlöst

Blir ett med min glittriga himmel

Gatan jag känner är sönderklöst

Av nattdjurens eviga vimmel


På Tellus där härskar en iskall vind

På skolgården härjar ett snöbollskrig

För mörkret på flickans mascarakind

Är suset som spökar på enslig stig




                                     - Amanda

Av Tala Skriva - 21 januari 2014 14:29

Ta min hand

Visa mig vägen

Visa mig vart du bor


I mitt hjärta bor du 

Det är en värdefull plats

Du kom som en ljusstråle från himlen


Du lyste såklart 

Jag blev nästan bländad av din skönhet

Du kommer föralltid bo i mitt hjärta


Vad som än händer, kommer jag alltid finnas där för dig

Jag kan stå emot slag, hårda ord och skit


Allt för att skydda dig

Min eviga kärlek

Det är du

Du är min kärlek


Nu och föralltid vill jag älska dig

Här och nu







du

Av Tala Skriva - 21 januari 2014 14:19

Vi håller på med poesi och dikter.

Jag är inte så van vid det.

Men jag vet ungefär vad det är.

Jag hoppas jag kan lära mig mer om det.

Det verkar vara ett speciellt sätt att få

Säga det man vill ha sagt och ändå få folk att lyssna.

//vonkan

Ovido - Quiz & Flashcards